237 Ser du mörkret, Skorpan?

Malcom Kyeyune - Power & Politics

Do you hear the people sing?
Singing the song of angry men?
It is the music of a people
Who will not be slaves again!

Jag har den ganska tveksamma äran att höra till gruppen människor som kan säga ”vad var det jag sa?” om presidentvalet och ändå ha någon sorts kött på benen när jag gör det. Går man tillbaka och läser tidigare inlägg på denna blogg så hittar man snabbt texter där själva argumentet är att vi höll på att gå mot en tid där tidigare ”självklarheter” skulle visa sig sköra som papp. Det har onekligen hänt nu, och jag sa så sent som dagen innan valet att Trump kunde vinna om det visade sig att det fanns en stor s.k. ”Bradley-effekt” i opinionsmätningarna. Detta visade sig vara sant, och Trump vann.

Två av två rätt, alltså. Jag kan inte upparbeta någon större entusiasm över detta. Att förstå…

View original post 1 666 fler ord

Det här inlägget postades i Rebloggad. Bokmärk permalänken.

Kommentera

