161 Martin Aagårds hyckleri

Jag har tidigare kallar Aftonbladets Martin Aagård för en av landets mest blåsta journalister. Vad jag ska kalla honom den här gången är givet. Hycklare och idiot! I sin krönika dagen efter den fasansfulla högerextremistiska rasistattacken i Trollhättan, med två döda förutom gärningsmannen själv, skriver han.

”Och det finns inga antirasister som mördar människor.”

Hyckleriet ligger i att det troligtvis är sant att ingen s.k. antirasist har mördat någon än, men att det visst finns vänsterextremister, som kallar sig för antirasister, som har dömts för mordförsök. Som alltid är den mest fredfulla politiska sidan den liberala. Jag har aldrig hört talas om en våldsam liberal. Tipsa mig gärna om jag har fel.

Det här inlägget postades i Politik och har märkts med etiketterna , , , , , . Bokmärk permalänken.

2 kommentarer till 161 Martin Aagårds hyckleri

  1. Ping: 163 Samma ”misstag” som Aagård | Liberyx

  2. Ping: 167 I olika debatter har han kritiserat etablissemanget för att i tysthet försvara extremvänstern | Liberyx

Kommentera

