117 Vad är det som är så märkvärdigt med Zara Larsson?

”Det som blir problematiskt här är att jag verkligen inte är ett feminitiskt geni.”

Vad är det som är så märkvärdigt med Zara Larsson? Att hon stavar sitt förnamn med Z? Nej då, anledningen är tydligen simplare än så. Jag är väl inte direkt förtjust i att racka ner på en ung tjej men jag har inte imponerats ett dugg av de skriverier som har varit om den tjejen det senaste halvåret. Jag vill dock poängtera att det är skriverierna om henne som jag rackar ner på, inte henne själv.

”To all the guys saying ”my dick is too big for condoms” TAKE A SEAT”

Hon har kallats för ett feministiskt geni för en Instagram-bild där hon trädde på en kondom på sitt ben. För mig är det ett gåta hur hon kan anses vara ett geni. Till hennes försvar så avböjer hon själv den benämningen. Det hon gjorde med den bilden och texten till var att utsätta sig för frågeställningen: ”Hur kan du veta det?” Ingen fel med unga tjejer som gillar sex och inte bara har det med ett stadigt sällskap men, och där får jag faktiskt försvara det feministiska, risken finns ju från elaka tungor att man då blir kallad för madrass eller andra elaka saker. Varför utsätta sig för den risken?

Vad är det som är så märkvärdigt med Zara Larsson? Inget förutom att hon är en ung duktig sångartist. Det andra är inget att bry sig om. Hon är dock inte den stjärna som hon har blåsts upp till, än så länge är hon bara en one-hit-wonder med Uncover. Som retstickan Mats ”Günther” Söderlund uttryckte det lite elakt:

”Kom igen om 10 år och tyck en massa då har du erfarenhet och perspektiv på livet, dvs om du fortfarande är kvar i ”musikindustrin” för som du vet så kommer det ständigt nya tonårstjejer som musikindustrin vill ha som gullegrisar.”

Det här inlägget postades i Nöje och har märkts med etiketterna , , , , , . Bokmärk permalänken.

Kommentera

