84 Visst var det Eugene de Kock

Ända sedan mordet på statsminister Olof Palme den 28 februari 1986 har jag haft känslan att en utländsk underrättelsetjänst låg bakom mordet. Teorierna om Christer Pettersson har jag mest hånskrattat åt eftersom Lisbet Palme aldrig kändes som något pålitligt ögonvittne, snarare en chockad överklasskärrings nedlåtande syn om en missbrukare.

”Ja, man ser ju vem som är alkoholist!”

Jag har fnyst åt alla de andra teorierna också. Men nu så kom den, teorin om att Eugene de Kock kan ha varit inblandad. Jag sticker ut tungan direkt och påstår att det var han som mördade Palme. Det kommer ändå aldrig att kunna bevisas och mordet kommet att förbli olöst.

Brasklapp: Jag har säkert dunderfel i min stensäkerhet, men det bjuder jag på!

Det här inlägget postades i Politik och har märkts med etiketterna , , , , , . Bokmärk permalänken.

Kommentera

