75 I den svenska socialliberala inavelns tid finns det ändå ett hopp

Efter att Alice Teodorescu tillsatts som ny politisk redaktör på Göteborgs-Posten har man nu valt att mönstra en helt ny uppställning av gästkrönikörer.

  • Annika Borg, doktor i teologi, författare och präst, är en av få svenskar som ibland skriver om genus utan vänsterperspektiv.
  • Björn Werner, skribent och forskare, är okänd för mig men hans avslutande text i Nöjesguiden var ok.
  • Torbjörn Elensky, författare, känner jag bara till namnet på.
  • Dan Korn, rabbin och författare, skrev jag förra inlägget om.
  • Annika Nordgren Christensen, miljöpartist och försvarsdebattör, känner jag igen men vet egentligen inget om henne.
  • Fabian Wallen, nationalekonom och författare, är okänd för mig.
  • David Eberhard, psykiatriker, överläkare och författare, är ofta intressant att läsa.
  • Martin Borgs, filmare och författare, startade SlöseriOmbudsmannen (SlösO).
  • Marie Demker, professor, är okänd för mig.
  • Susanna Mannelin, frilansskribent, är f.d. vänsterfeminist.
  • Micael Dahlén, författaren och professor, har jag sett några gånger på tv.

Göteborgs-Posten kommer i den svenska socialliberala inavelns tid att ha landets mest intressanta ledartexter en tid framöver (även om kanske någon av dessa 11 kallar sig socialliberal).

Det här inlägget postades i Politik och har märkts med etiketterna , , , , , , , , , , , , . Bokmärk permalänken.

En kommentar till 75 I den svenska socialliberala inavelns tid finns det ändå ett hopp

  1. Ping: 124 Borgerlig Framtid | Liberyx

Kommentera

