71 Hur ord kan uppfattas fel

Ibland när man hör ord för första gången kan man höra fel och få dem till något annat. De här orden har jag själv haft ganska roligt åt.

Samma gäller för när man hör sångtexter fel. En av mina gamla favoritlåtar fick jag till att handla om något än vad den egentligen handlade om.  Sista meningen som sjungs i låten lyder:

”I am your slave”

Jag fick det till:

”I am your slayer ”

Den som jag trodde jagade i hela låten var  själv den jagade. Vilken låten är håller jag för mig själv .

 

Det här inlägget postades i Kultur och har märkts med etiketterna , , , , , , . Bokmärk permalänken.

En kommentar till 71 Hur ord kan uppfattas fel

  1. Ping: 73 Jag glömde ett ord | Liberyx

Kommentera

