47 Kontorssossen Fredrik Virtanen

”Ser jag en enda kontorsliberal till som slår sig för bröstet och ”står upp för yttrandefriheten” osäkrar jag mitt automatvapen”

I den pågående yttrandefrihetsdebatten efter terroristattentaten i Paris och Köpenhamn skriver Fredrik Virtanen obehagligt i Aftonbladet att han kan tänka sig att använda våld mot liberaler men även mot de som propagerar för yttrandefriheten. Virtanen använder just sin yttrandefrihet när han våldshotar människor men det förstår han naturligtvis inte.

Man kan också undra vilka han menar är kontorsliberaler. Jag kan komma på en och det är den postmodernistiske liberalen Johan Norberg. Men vad är då Fredrik Virtanen om inte en kontorssosse, som inte lyfter många fingrar än för att lyfta sin egen penna.

Jag själv då? Sant, jag är väl en kontorsliberal jag också men med en klart mindre plattform än ovan nämnda herrar.

Det här inlägget postades i Hat och har märkts med etiketterna , , , , , , , , , , , . Bokmärk permalänken.

Kommentera

